Pioners i Caravel·les

Els Pioners i Caravel·les, trobaran noves perspectives a què/qui/com són. Es plantejaran reptes diferents, i la seva iniciativa començarà a materialitzar-se en forma de projectes. Tenen de 14 a 17 anys, us sorprèn?

EXCURSIÓ 17-18 D’OCTUBRE
A les set del mati ens trobàvem, com és de costum, al quiosc de Plaça Catalunya. Després del trajecte amb tren, arribarem a Ribes de Freser, població que cada cop tenim més per la mà. Tot just haver agafat forces després d’esmorzar vam enfilar-nos cap a Pardines.
Un cop vam arribar ràpidament vam agafar el dinar i ens vam dirigir cap el Tos un petit cim des del qual vam poder observar la bellesa de la Vall del Segadell. Un cop vam recuperar les energies amb entrepans i d’altres exquisideses vam baixar de nou cap el poble per començar a fer activitats.

Com cada any i com totes les unitats, entre tots els pioners i caravel·les vam decidir quina seria la nostra carta d’unitat, discutint, entre tots, aquells punts que tant com a caps i com a pioners havíem de respectar. Un cop haver fet aquesta tasca, vam jugar a basquet i a futbol! El jove planter del Claris va demostrar aptituds per poder plantar cara a la febes i a la fefus d’un futur. Però amb l’edat que els pertoca, vam fer d’altres activitats que requerien de més concentració i relaxació. Aquesta activitat, de caire filosòfica, va donar lloc a molts debats que es van prolongar fins i tot un cop acabada l’activitat!

Es va anar fent fosc i el dissabte s’acabava, per tant ens tocava sopar i fer el bona nit! Però abans ens tocava discutir com podíem dormir en aquell minúscul garatge. Però vam veure que el Tetris encara que no ho sembli aporta grans dots de concepció espacial i ho vam aconseguir. Un diumenge sense núvols teníem per endavant. Ens vàrem llevar i vam agafar forces amb l’esmorzar. Però com bé se sap, al cau és important treballar en equip! Així que separats per any van decidir quins serien els equips de pioners d’aquest any. Després tot junts els vam acabar de discutir fins arribar als equips finals amb els quals tothom estava d’acord.

Un cop fets els equips vam donar temps d’estudi i per jugar a diferents esports. Però tampoc teníem molt de temps per que encara havíem de baixar a ribes i agafar el tren! Així que vam dinar ben ràpid i ens vam disposar a fer el petit descens. Amb quina rapidesa baixen aquests pioners! Rutes aquest any no en faltaran! Un cop a Ribes vam agafar el tren i ens vam dirigir de nou cap a la ciutat. Quina llàstima abandonar els camps verds i les muntanyes! Sort que encara ens queden moltes matinals i excursions per endavant!